7 روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام

۱) برای خود یک استراتژی اینستاگرامی تعریف کنید

اصولا راه درست هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، مطلوب و مطمئن می‌رساند. برای زیاد شدن فالوورهای خود شما ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید. استراتژی طراحی یک مسیر است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ مطلوب می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خود را مشخص کنید : داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین هدف به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا زمینه فعالیت‌تان) خود فکر کنید. به این فکر کنید که “جایگاه مطلوب شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟” اگر جواب این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در بخش هدفگذاری است، پس ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس استراتژی مناسب طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید : حالا که هدف مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند. لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه اساس برنامه بنویسم؟” اصلا نگران نباشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

  • شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در ارتباط هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
  • تحلیل رقبا: یکی از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، بررسی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ضعف و قدرت آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
  • هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: یکی دیگر از کلیدهای طراحی استراتژی مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید و باید در همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر میکنید مستقیم و غیر مستقیم این شعار را تکرار کنید.

 

2) پیوسته و در زمان مناسب پست بگذارید

در گذاشتن پست آزمون و خطا کنید. پست گذاشتن در ساعات مختلف را امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید. شما باید مخاطب خود و نیازها و رفتارهای او را بشناسید. اینگونه با شناختی که از محتوای خود و مخاطبتان دارید شیوه روایت شما رفته رفته جذاب‌تر می‌شود. به آمارهایی که در اینباره وجود دارد توجه کنید. آنها را تحلیل کنید و مطابق با زمینه فعالیتتان از آنها استفاده کنید. برای مثال طبق تحقیق هافینگتون پست، ساعات ۲ صبح و ۵ بعدازظهر بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستاگرام هستند. طبق این پژوهش در این اوقات پست‌های کمتری گذاشته می‌شود و عده‌ی بیشتری در حال مرور پست ها، لایک کردن و یا گذاشتن کامنت هستند.

 

3) عکس‌های باکیفیت و جذاب منتشر کنید

اگر خودتان برای صفحه‌تان عکاسی می‌کنید سعی کنید تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای بهبود کیفیت عکس هایتان یاد بگیرید. برای مثال، آیا می‌دانستید عکس‌هایی که در آنها شی آبی وجود دارد ۲۴% بیشتر لایک می‌خورند؟! یا عکس‌هایی که ۶۵-۸۵% روشن‌تر هستند محبوب ترند؟

در تهیه عکس‌ها خلاق باشید. از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و به عکس‌هایتان جلوه‌های بصری جالب اضافه کنید. سعی کنید پست‌ها را به یکدیگر ربط بدهید تا یک روایت منسجم بسازید. اینگونه فالوور ترغیب می‌شود بقیه عکس‌هایتان را هم ببیند.

 

۴) از استوری اینستاگرام استفاده کنید

روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها توسط فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید.

 

۵) کپشن های جذاب بنویسید

کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

 

6) از هشتگ استفاده کنید

هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی موثر است که مرتبط با محتوایی که منتشر می‌کنید، استفاده شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند تا راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم پیش برود.

 

7) به شیوه‌های مختلف با کاربرانتان تعامل داشته باشید

تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او از آن پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکس العمل منتقل کند. پس محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در مخاطب ایجاد کنند.

سوال بپرسید: سوال پرسیدن معمولاً توجه افراد را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن جواب سراغ کامنت‌ها می‌روند.

فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها ایجاد کنید. مثلاً اگر یکی از دوستان خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با موضوع مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده توسط کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما انگیزه و رقابت ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح  می‌شود.

اجتماعی باشید: با رقبایتان در ارتباط باشید. افرادی که زمینه فعالیت مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این افراد بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید.

رخددادهای مهم حوزه کاریتان را اطلاع رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها شرکت کنید.

ورود به حساب کاربری


اگر حساب کاربری ندارید اینجا کلیک کنید